Hidde van Tarel
14 juni 2006 - 14 mei 2026
Enkele dagen geleden was er nog toekomst, sport, vrienden en leven. Nu is het stil.
Sommige mensen lopen door het leven. Anderen zetten alles even in beweging.Hidde hoorde bij die laatste groep.
Vol energie, muziek, sport, humor, aanwezigheid en verhalen.
Altijd onderweg. Altijd geluid. En altijd mensen om zich heen.
Met zijn dansjes, grappen, kracht en grote hart vulde hij ruimtes zonder daar moeite voor te hoeven doen.
Hij zocht in het leven zijn eigen weg en had die de laatste tijd steeds meer gevonden. De mix van vrienden, studie, geloof en sport paste hem enorm goed. Juist daardoor voelt het afscheid zo onwerkelijk.
Via deze pagina nodigen wij je uit om herinneringen, woorden of verhalen over Hidde achter te laten.
< Vorige
41 t/m 54 van 54
Ik wil graag een woord van troost plaatsen ter nagedachtenis aan Hidde. Ik ken Hidde uit de tijd dat hij leerling was op basisschool Het Sterrenschip.
Ik vond Hidde echt een fantastisch leuk kind. Hij was altijd vol energie, vertelde graag en had een zeer groot rechtvaardigheidsgevoel. Regelmatig kwam hij even bij mij voor een luisterend oor, een praatje of zijn hart te luchten. Ik ben blij dat ik er voor hem kon zijn.
Het is dan ook zeer verdrietig dat hem zijn leven zo vroeg ontnomen is.
Ik wens al zijn familie, vrienden, bekenden en in het bijzonder zijn ouders Peter en Mirjam, zijn zus Sanne en broer Jelle, heel veel sterkte toe in deze ontzettend moeilijke tijd.
Ik vond Hidde echt een fantastisch leuk kind. Hij was altijd vol energie, vertelde graag en had een zeer groot rechtvaardigheidsgevoel. Regelmatig kwam hij even bij mij voor een luisterend oor, een praatje of zijn hart te luchten. Ik ben blij dat ik er voor hem kon zijn.
Het is dan ook zeer verdrietig dat hem zijn leven zo vroeg ontnomen is.
Ik wens al zijn familie, vrienden, bekenden en in het bijzonder zijn ouders Peter en Mirjam, zijn zus Sanne en broer Jelle, heel veel sterkte toe in deze ontzettend moeilijke tijd.
Op 17 mei 2026
om 21:27 getekend door:
Y.v.o.n.n.e. .B.l.a.n.k.e.n.s.t.i.j.n.
Dit is niet ok
om 21:27 getekend door:
Y.v.o.n.n.e. .B.l.a.n.k.e.n.s.t.i.j.n.
Beste fam.van Tarel, beste Hidde,
Woorden schieten mij tekort want wat schrok ik donderdagavond toen ik een huilende Jordan aan de telefoon had die mij vertelde van jouw overlijden.
Onmiddellijk kwam het beeld binnen van jou de allereerste keer dat ik je zag in de hal van DOK.
Jij speelde tegen het mix C1 team van Jordan. Je viel op door je betrokkenheid bij je team en ook door het dansje dat je op de wat rustigere momenten inde wedstrijden uitvoerde. Ik kon dat wel waarderen.
Later bleek dat Robyn jou bij de mini's trainde en weer wat later kwam je bij Jordan in het team.
We blijven je herinneren als die vrolijke,dansende,betrokken kerel. Mooie reis Hidde!
Lieve papa,mama,Sanne en Jelle, heel veel sterkte, laat elkaar niet los.liefs
Woorden schieten mij tekort want wat schrok ik donderdagavond toen ik een huilende Jordan aan de telefoon had die mij vertelde van jouw overlijden.
Onmiddellijk kwam het beeld binnen van jou de allereerste keer dat ik je zag in de hal van DOK.
Jij speelde tegen het mix C1 team van Jordan. Je viel op door je betrokkenheid bij je team en ook door het dansje dat je op de wat rustigere momenten inde wedstrijden uitvoerde. Ik kon dat wel waarderen.
Later bleek dat Robyn jou bij de mini's trainde en weer wat later kwam je bij Jordan in het team.
We blijven je herinneren als die vrolijke,dansende,betrokken kerel. Mooie reis Hidde!
Lieve papa,mama,Sanne en Jelle, heel veel sterkte, laat elkaar niet los.liefs
Op 17 mei 2026
om 20:05 getekend door:
S.u.s.a.n. .G.r.o.e.n.e.w.e.g.e.n.
Dit is niet ok
om 20:05 getekend door:
S.u.s.a.n. .G.r.o.e.n.e.w.e.g.e.n.
Lieve Hidde,
Of moet ik zeggen, mede stuiterbal. Want dat is hoe ze ons vroeger noemde, stuiter en stuiter. Toen wij beide 6 jaar waren leerden we elkaar kennen in de sporthal, vanaf dat moment waren we niet meer los van elkaar te krijgen. Binnen en buiten de sporthal spraken we elkaar. Beiden hadden we altijd wat energie over. Jij nog meer dan ik maar we konden elkaar goed aanvullen en begrijpen. Zodoende ontstond ook onze bijnaam.
Ik ben trots op jou Hidde, en ga je ontzettend erg missen.
~Stéan❤️
Of moet ik zeggen, mede stuiterbal. Want dat is hoe ze ons vroeger noemde, stuiter en stuiter. Toen wij beide 6 jaar waren leerden we elkaar kennen in de sporthal, vanaf dat moment waren we niet meer los van elkaar te krijgen. Binnen en buiten de sporthal spraken we elkaar. Beiden hadden we altijd wat energie over. Jij nog meer dan ik maar we konden elkaar goed aanvullen en begrijpen. Zodoende ontstond ook onze bijnaam.
Ik ben trots op jou Hidde, en ga je ontzettend erg missen.
~Stéan❤️
Op 17 mei 2026
om 19:19 getekend door:
S.t.é.a.n. .B.a.r.k.h.u.i.s.
Dit is niet ok
om 19:19 getekend door:
S.t.é.a.n. .B.a.r.k.h.u.i.s.
Waar moet je beginnen?
Ik groeide een aantal zomer op met Hidde, elke keer als ik wist dat hij mee op kamp ging wist ik al gelijk dat het de leukste week van het jaar ging worden.
Zijn aanstekelijke enthousiasme en humor waren iets waar ik weken van te voren naar uitkeek.
Ookal mag Hidde er niet meer zijn wil ik hem wel zo blijven herinneren, iemand die loyaal is, een luisterend oor en altijd een leuke grap of mop te vertellen.
Ik ga je missen Hidde ook al is het voor die ene week in het jaar
Ik groeide een aantal zomer op met Hidde, elke keer als ik wist dat hij mee op kamp ging wist ik al gelijk dat het de leukste week van het jaar ging worden.
Zijn aanstekelijke enthousiasme en humor waren iets waar ik weken van te voren naar uitkeek.
Ookal mag Hidde er niet meer zijn wil ik hem wel zo blijven herinneren, iemand die loyaal is, een luisterend oor en altijd een leuke grap of mop te vertellen.
Ik ga je missen Hidde ook al is het voor die ene week in het jaar
Op 17 mei 2026
om 16:18 getekend door:
J.i.k.k.e. .G.r.i.e.v.e.r.
Dit is niet ok
om 16:18 getekend door:
J.i.k.k.e. .G.r.i.e.v.e.r.
Wij willen alle nabestaanden heel veel sterkte wensen in deze moeilijke en verdrietige periode.
Hidde heeft zich laten dopen bij ons in de Stadskerk.
Waar het nummer Holy Forever een belangrijke rol voor hem heeft gespeeld tijdens zijn reis met de Heer, zal Hidde dit nummer nu met zich meedragen.
Hidde heeft zich laten dopen bij ons in de Stadskerk.
Waar het nummer Holy Forever een belangrijke rol voor hem heeft gespeeld tijdens zijn reis met de Heer, zal Hidde dit nummer nu met zich meedragen.
Op 17 mei 2026
om 13:51 getekend door:
G.i.o.v.a.n.n.i. .e.n. .F.e.m.k.e. .J.o.n.g.s.m.a.
Dit is niet ok
om 13:51 getekend door:
G.i.o.v.a.n.n.i. .e.n. .F.e.m.k.e. .J.o.n.g.s.m.a.
Wat een schrik. Het overlijden van Hidde van Tarel, een van die spelers die je altijd even gedag kwam zeggen in de sporthal.
Ik leerde Hidde kennen in de jongens C, het team waarmee we samen het NOJK wonnen. Hidde was iemand die je als trainer niet snel vergeet. Fanatiek, soms ongeleid en altijd aanwezig. Maar boven alles was hij ongelofelijk betrokken bij zijn team, de sport en de mensen om hem heen. Hij bracht energie, emotie en karakter mee het veld op.
Juist die combinatie maakte hem bijzonder. Hidde deed toen al de dingen op zijn eigen manier, maar altijd vanuit oprechtheid en passie. Hij liet een indruk achter die veel verder gaat dan alleen volleybal.
De herinneringen aan die periode, de wedstrijden, de trainingen en zijn aanwezigheid in de groep, blijven waardevol.
Voor familie, vrienden en iedereen die hem liefhad: veel kracht toe in deze moeilijke tijd.
Ik leerde Hidde kennen in de jongens C, het team waarmee we samen het NOJK wonnen. Hidde was iemand die je als trainer niet snel vergeet. Fanatiek, soms ongeleid en altijd aanwezig. Maar boven alles was hij ongelofelijk betrokken bij zijn team, de sport en de mensen om hem heen. Hij bracht energie, emotie en karakter mee het veld op.
Juist die combinatie maakte hem bijzonder. Hidde deed toen al de dingen op zijn eigen manier, maar altijd vanuit oprechtheid en passie. Hij liet een indruk achter die veel verder gaat dan alleen volleybal.
De herinneringen aan die periode, de wedstrijden, de trainingen en zijn aanwezigheid in de groep, blijven waardevol.
Voor familie, vrienden en iedereen die hem liefhad: veel kracht toe in deze moeilijke tijd.
Op 17 mei 2026
om 9:08 getekend door:
A.l.l.a.r.d. .J.o.n.g.s.m.a.
Dit is niet ok
om 9:08 getekend door:
A.l.l.a.r.d. .J.o.n.g.s.m.a.
Lieve Hidde,
We hebben elkaar leren kennen op vakantie. Samen met Jelle en mijn broer gingen we in de avond lekker volleyballen. Die avonden waren zo leuk, het voelde alsof we elkaar al jaren kende. Gelukkig hielden we nog lang contact na die vakantie en kwam ik regelmatig naar jullie toe. Ook al hebben we elkaar al even niet gesproken, wat een gemis is dit.. veel te jong.
Heel veel sterkte aan iedereen. Hij gaat gemist worden. ❤️
We hebben elkaar leren kennen op vakantie. Samen met Jelle en mijn broer gingen we in de avond lekker volleyballen. Die avonden waren zo leuk, het voelde alsof we elkaar al jaren kende. Gelukkig hielden we nog lang contact na die vakantie en kwam ik regelmatig naar jullie toe. Ook al hebben we elkaar al even niet gesproken, wat een gemis is dit.. veel te jong.
Heel veel sterkte aan iedereen. Hij gaat gemist worden. ❤️
Op 17 mei 2026
om 1:31 getekend door:
F.l.e.u.r. .S.c.h.e.p.e.r.
Dit is niet ok
om 1:31 getekend door:
F.l.e.u.r. .S.c.h.e.p.e.r.
Hidde, grote vriend.
Ik ken je al sinds de mini’s bij Sudosa, uit ons allereerste volleybalteam, onze eerste training, onze eerste wedstrijd, onze eerste keer winnen, maar ook onze eerste keer verliezen…
In het veld keek ik altijd al naar je op. Je harde geschreeuw, je grote hoogte en je brute kracht. Elke keer wist je jezelf weer opnieuw te laten zien.
Dat maakt het ook wel eens spannend, zo kijk ik in het veld naar jou en veel anderen op. Maar Hidde, jij nam die spanning elke keer opnieuw weer weg. Jij liet mij altijd gehoord, gezien en gewaardeerd voelen. Je luisterde en praatte met iedereen, en dat bewonder ik zo aan je.
De andere boys van Sudosa en ik vinden nu gelukkig veel steun bij elkaar. Maar Hidde, we missen je zo ontzettend erg. En dat gaan we blijven doen. Een fantastische speler en teamgenoot, maar bovenal een oprecht en puur mens. Dat maakt jou speciaal.
Rust zacht mijn grote vriend.
Ik ken je al sinds de mini’s bij Sudosa, uit ons allereerste volleybalteam, onze eerste training, onze eerste wedstrijd, onze eerste keer winnen, maar ook onze eerste keer verliezen…
In het veld keek ik altijd al naar je op. Je harde geschreeuw, je grote hoogte en je brute kracht. Elke keer wist je jezelf weer opnieuw te laten zien.
Dat maakt het ook wel eens spannend, zo kijk ik in het veld naar jou en veel anderen op. Maar Hidde, jij nam die spanning elke keer opnieuw weer weg. Jij liet mij altijd gehoord, gezien en gewaardeerd voelen. Je luisterde en praatte met iedereen, en dat bewonder ik zo aan je.
De andere boys van Sudosa en ik vinden nu gelukkig veel steun bij elkaar. Maar Hidde, we missen je zo ontzettend erg. En dat gaan we blijven doen. Een fantastische speler en teamgenoot, maar bovenal een oprecht en puur mens. Dat maakt jou speciaal.
Rust zacht mijn grote vriend.
Op 17 mei 2026
om 0:39 getekend door:
S.i.l.a.s. .O.v.e.r.w.e.g.
Dit is niet ok
om 0:39 getekend door:
S.i.l.a.s. .O.v.e.r.w.e.g.
Toen ik vlak voor groep 7 verhuisde naar Assen, was Hidde de eerste persoon die naar mij toestapte in de klas. Hij was de eerste die een echt leuk gesprek met mij voerde en de eerste die mij speciaal liet voelen .
Ik herinner Hidde als een gevoelige, maar ook sterke jongen, met wie je fijn kon praten. De afgelopen jaren hebben we elkaar niet echt meer gesproken. Soms zag ik hem nog wel eens in de kerk, maar daar bleef het bij. Dat voelde altijd oké. Nu merk ik dat ik had gewild dat ik nog even iets had gezegd. Al was het maar “hoi” of “lang niet gesproken”.
Het is moeilijk te bevatten dat hij er niet meer is. Ik kan me niet voorstellen met hoeveel pijn jullie nu moeten leven.
Ik wil jullie heel veel sterkte en liefde wensen met het verlies van deze lieve jongen. In mijn herinnering zal Hidde altijd het jongetje blijven dat mij als eerste aansprak in die drukke klas.
Ik herinner Hidde als een gevoelige, maar ook sterke jongen, met wie je fijn kon praten. De afgelopen jaren hebben we elkaar niet echt meer gesproken. Soms zag ik hem nog wel eens in de kerk, maar daar bleef het bij. Dat voelde altijd oké. Nu merk ik dat ik had gewild dat ik nog even iets had gezegd. Al was het maar “hoi” of “lang niet gesproken”.
Het is moeilijk te bevatten dat hij er niet meer is. Ik kan me niet voorstellen met hoeveel pijn jullie nu moeten leven.
Ik wil jullie heel veel sterkte en liefde wensen met het verlies van deze lieve jongen. In mijn herinnering zal Hidde altijd het jongetje blijven dat mij als eerste aansprak in die drukke klas.
Op 16 mei 2026
om 23:22 getekend door:
M.a.r.i.s.s.a. .v.a.n. .d.e.r. .W.e.g.
Dit is niet ok
om 23:22 getekend door:
M.a.r.i.s.s.a. .v.a.n. .d.e.r. .W.e.g.
Wij waren collega’s bij de Jumbo. Hidde was altijd zo’n lieve, spontane en vriendelijke jongen. Werken met hem was altijd gezellig. Zijn enthousiasme is iets wat ik erg bewonder. Mijn gedachten gaan uit naar iedereen die hem liefheeft. Heel veel sterkte. Rust zacht Hidde🕊️🤍
Op 16 mei 2026
om 22:45 getekend door:
M.a.r.w.a.
Dit is niet ok
om 22:45 getekend door:
M.a.r.w.a.
Heel erg geschrokken van het nieuws over Hidde.
Ik zal zijn energie en spontaniteit nooit vergeten.
Ik denk meteen terug aan Bevrijdingsdag, toen we met kleding en al naar het vlot bij de Baggelhuizerplas zwommen. Het was veel te koud en achteraf bleek mijn telefoon nog in mijn zak te zitten, maar dat maakte ons op dat moment helemaal niks uit. We wilden gewoon leuke herinneringen maken.
Van gezellig zwemmen tot late night talks over zijn obsessie met melk — ik snap die obsessie nog steeds niet. Maar dat typeerde hem ook wel weer. Achter alle gezelligheid zat ook een hele zorgzame jongen, die ervoor zorgde dat ik niet omviel na een drankje te veel.
De laatste twee jaar hadden we minder contact, maar de herinneringen aan hem vergeet ik nooit meer. Heel veel sterkte gewenst aan iedereen die hem liefhad.
Ik zal zijn energie en spontaniteit nooit vergeten.
Ik denk meteen terug aan Bevrijdingsdag, toen we met kleding en al naar het vlot bij de Baggelhuizerplas zwommen. Het was veel te koud en achteraf bleek mijn telefoon nog in mijn zak te zitten, maar dat maakte ons op dat moment helemaal niks uit. We wilden gewoon leuke herinneringen maken.
Van gezellig zwemmen tot late night talks over zijn obsessie met melk — ik snap die obsessie nog steeds niet. Maar dat typeerde hem ook wel weer. Achter alle gezelligheid zat ook een hele zorgzame jongen, die ervoor zorgde dat ik niet omviel na een drankje te veel.
De laatste twee jaar hadden we minder contact, maar de herinneringen aan hem vergeet ik nooit meer. Heel veel sterkte gewenst aan iedereen die hem liefhad.
Op 16 mei 2026
om 21:02 getekend door:
L.i.n.d.e. .K.o.k.
Dit is niet ok
om 21:02 getekend door:
L.i.n.d.e. .K.o.k.
Tijdens Ut Koen toernooitsje afgelopen Hemelvaart (een beach volleybaltoernooi ter nagedachtenis aan onze zoon Koen die op 6 mei 2023 is overleden) hoorden we van het overlijden van jullie Hidde.
Onbeschrijfelijk waar jullie nu doorheen gaan en doorheen moeten. Ik hoop dat er mensen zijn die om jullie heen blijven staan en dat Hidde altijd genoemd blijft worden.
Missen is de moeilijkste manier van houden van❤️💔
Onbeschrijfelijk waar jullie nu doorheen gaan en doorheen moeten. Ik hoop dat er mensen zijn die om jullie heen blijven staan en dat Hidde altijd genoemd blijft worden.
Missen is de moeilijkste manier van houden van❤️💔
Op 16 mei 2026
om 20:46 getekend door:
S.t.i.j.n.i.e. .B.i.j.l.s.m.a.
Dit is niet ok
om 20:46 getekend door:
S.t.i.j.n.i.e. .B.i.j.l.s.m.a.
Als ik terugdenk aan de momenten met Hidde, zal ik altijd denken aan die zomer avond waarop we samen een rondje gingen fietsen. Niet om ergens heen te gaan, maar gewoon om lekker te kletsen.
Die avond fietsten we tussen de landerijen toen het ineens begon te onweren. De zon was net onder, wat een bijzonder effect gaf aan de bliksem.
Samen hebben we vervolgens een uur in het weiland gestaan om naar de bliksem te kijken. Wat een pipo’s waren we, maar wat zijn dat mooie herinneringen.
Ik ga je missen maatje.
Die avond fietsten we tussen de landerijen toen het ineens begon te onweren. De zon was net onder, wat een bijzonder effect gaf aan de bliksem.
Samen hebben we vervolgens een uur in het weiland gestaan om naar de bliksem te kijken. Wat een pipo’s waren we, maar wat zijn dat mooie herinneringen.
Ik ga je missen maatje.
Op 16 mei 2026
om 20:44 getekend door:
J.u.l.i.a.n. .S.l.o.o.t.
Dit is niet ok
om 20:44 getekend door:
J.u.l.i.a.n. .S.l.o.o.t.
Twee gedenkwaardige momenten wat, naast een heerlijk joch dat altijd ‘aan’ stond, me bij blijft:
1. Vanwege ‘gepest’ worden op de basisschool nam Hidde deel aan een weerbaarheidscursus. Op mijn vraag ‘wat zeg je nu als iemand iets lelijks zegt’ keek Hidde mij aan met zijn grote donkere ogen en glimlach en zei: ‘heb je het over jezelf?’
2. Het moment in de finale NOJK Jongens D in 2018 werd Hidde MVP om zijn eerlijkheid en sportiviteit.Hij gaf eerlijk touche aan ondanks dat dit het verlies van een set betekende.
Rust zacht lieve Hidde,
Een van je eerste volleybaltrainers.
1. Vanwege ‘gepest’ worden op de basisschool nam Hidde deel aan een weerbaarheidscursus. Op mijn vraag ‘wat zeg je nu als iemand iets lelijks zegt’ keek Hidde mij aan met zijn grote donkere ogen en glimlach en zei: ‘heb je het over jezelf?’
2. Het moment in de finale NOJK Jongens D in 2018 werd Hidde MVP om zijn eerlijkheid en sportiviteit.Hij gaf eerlijk touche aan ondanks dat dit het verlies van een set betekende.
Rust zacht lieve Hidde,
Een van je eerste volleybaltrainers.
Op 16 mei 2026
om 20:25 getekend door:
R.i.t.a. .B.u.i.k.e.m.a.
Dit is niet ok
om 20:25 getekend door:
R.i.t.a. .B.u.i.k.e.m.a.
Dit register is aangemaakt door:
Peter van Tarel
op 16 mei 2026
en blijft zichtbaar tot:
16 juli 2026
Contact met beheerder >
Peter van Tarel
op 16 mei 2026
en blijft zichtbaar tot:
16 juli 2026
Contact met beheerder >
Contact met Peter van Tarel:
Een blijvende herinnering aan: