Dignus S.B. van de Vijver
6 april 1940 - 12 juni 2026
Een groot verbinder en een prachtig mens is heengegaan.
Tot ons grote verdriet is Dignus van de Vijver op 12 juni rustig ingeslapen. Hij heeft de afgelopen tijd gestreden tegen een ziekte, waarin hij tot het laatste moment liefdevol werd omringd en verzorgd door Annemarie.Dignus was voor velen van ons een dierbare vriend en collega in de tenniswereld. Hij was meer dan een bestuurder of vrijwilliger; hij was een loyaal en warm mensenmens. Iemand die gemakkelijk contact maakte, écht luisterde en met zijn vriendelijke aard iedereen een goed gevoel gaf. Zijn bekende woorden “C’est le ton qui fait la musique!” zullen wij nooit vergeten; ze passen precies bij wie hij was.
Zijn grote passie lag bij het prestatieve jeugdtennis. Met hart en ziel heeft hij zich ingezet om jonge spelers te helpen bloeien, niet alleen als tennissers, maar ook als mens. Vanaf zijn toetreding tot het VNT-bestuur in 2007 – op voorspraak van Pons Jan Vermeer – was hij de onbetwiste verbinder in ons midden.
Met zijn onuitputtelijke inzet voor de VNT en het jeugdtennis laat Dignus een prachtige en blijvende erfenis achter.
Bestuur Vereniging Nederlandse Tennisleraren.
1 t/m 6 van 6
Bedankt voor jouw inzet voor het tennis in brede zin in Nederland.
Op 22 juni 2026
om 19:55 getekend door:
R.u.u.d. .K.l.i.n.t.
Dit is niet ok
om 19:55 getekend door:
R.u.u.d. .K.l.i.n.t.
Het was een eer om met jou te mogen samenwerken. Ik zal je blijven herinneren als een behulpzaam persoon met een luisterend oor!
Jij laat bij mij een enorme leegte achter.
Dank voor alles,
Loet Baard
Jij laat bij mij een enorme leegte achter.
Dank voor alles,
Loet Baard
Op 22 juni 2026
om 18:55 getekend door:
L.o.e.t. .B.a.a.r.d.
Dit is niet ok
om 18:55 getekend door:
L.o.e.t. .B.a.a.r.d.
Dignus, we hebben elkaar vaak en veel ontmoet in de laatste 25 jaar.
Wat een ongelofelijk mooie positieve man ben je geweest en blijf je in mijn herinnering.
Sterkte voor de familie.
Wat een ongelofelijk mooie positieve man ben je geweest en blijf je in mijn herinnering.
Sterkte voor de familie.
Op 22 juni 2026
om 18:42 getekend door:
J.ö.r.g.e.n. .t.e.n. .H.o.v.e.
Dit is niet ok
om 18:42 getekend door:
J.ö.r.g.e.n. .t.e.n. .H.o.v.e.
Eenieder die Dignus heeft leren kennen zal direct gevoeld hebben wat voor man het was. Een werkelijk goede man met een helder verstand en een innerlijk positieve instelling. Altijd op zoek naar verbinding en gezamenlijkheid. Hij heeft een grote steen bijgedragen aan tennis in Nederland. Rust zacht Dignus, dat heb je verdiend man.
Op 22 juni 2026
om 18:24 getekend door:
M.a.r.t.i.n. .K.o.e.k.
Dit is niet ok
om 18:24 getekend door:
M.a.r.t.i.n. .K.o.e.k.
Lieve Dignus,
Dank voor je tomeloze inzet en liefde voor de tennisport, praatjes in Weesp als je aan de wandel was met jullie hond🙏🏻
Heel veel sterkte voor de nabestaanden voor de komende periode.
Rust zacht🎾👋
Vr gr Ingrid
Dank voor je tomeloze inzet en liefde voor de tennisport, praatjes in Weesp als je aan de wandel was met jullie hond🙏🏻
Heel veel sterkte voor de nabestaanden voor de komende periode.
Rust zacht🎾👋
Vr gr Ingrid
Op 22 juni 2026
om 18:19 getekend door:
I.n.g.r.i.d. .Z.e.i.j.l.e.m.a.k.e.r.
Dit is niet ok
om 18:19 getekend door:
I.n.g.r.i.d. .Z.e.i.j.l.e.m.a.k.e.r.
Veel sterkte in deze moeilijke tijd
Op 22 juni 2026
om 18:16 getekend door:
k.r.i.s. .p.o.r.t.a.e.l.
Dit is niet ok
om 18:16 getekend door:
k.r.i.s. .p.o.r.t.a.e.l.
1
Dit register is aangemaakt door:
Hans Verhagen
op 20 juni 2026
en blijft zichtbaar tot:
20 februari 2027
Contact met beheerder >
Hans Verhagen
op 20 juni 2026
en blijft zichtbaar tot:
20 februari 2027
Contact met beheerder >
Contact met Hans Verhagen:
Een blijvende herinnering aan: