Marijn Kandelaars
31 oktober 1971 - 25 mei 2026
Met verdriet hebben wij totaal onverwacht afscheid moeten nemen van onze collega Marijn Kandelaars. Marijn was teamlead Connectivity bij Information & Library Services (ILS) - Radboud Universiteit.
Hij is op 25 mei in zijn slaap overleden. Marijn is 54 jaar oud geworden.
Marijn was sinds 1 november 2022 werkzaam bij het ILS. Hij was voor velen van ons veel meer dan alleen een collega. Met zijn positieve energie, oprechte interesse in medewerkers en zijn goedlachse karakter wist hij mensen te verbinden en vertrouwen te geven. Hij stond altijd “aan”, zat vol energie en was altijd volledig zichzelf, what you see is what you get. Marijn was een sportman, in hart en nieren. Hij zat graag op de fiets, bij voorkeur een wielrennersfiets. Naar zijn werk fietste hij van Handel naar Boxmeer, om daar de trein te pakken naar Nijmegen. En als die trein weer eens een keer was uitgevallen dan fietste hij gewoon door naar de campus. Niks geen stress, ik kan er verder toch niks aan veranderen, zei hij dan.
Het is moeilijk te bevatten dat Marijn er niet meer is. We zijn dankbaar voor alles wat hij voor ons team en de organisatie heeft betekend. Zijn energie, betrokkenheid en manier van werken zullen nog lang voelbaar blijven.
Onze gedachten gaan uit naar zijn familie, vrienden en iedereen die dichtbij hem stond. Wij wensen hen veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.
Namens het team Connectivity – Information & Library Services - Radboud Universiteit Nijmegen
Hij is op 25 mei in zijn slaap overleden. Marijn is 54 jaar oud geworden.
Marijn was sinds 1 november 2022 werkzaam bij het ILS. Hij was voor velen van ons veel meer dan alleen een collega. Met zijn positieve energie, oprechte interesse in medewerkers en zijn goedlachse karakter wist hij mensen te verbinden en vertrouwen te geven. Hij stond altijd “aan”, zat vol energie en was altijd volledig zichzelf, what you see is what you get. Marijn was een sportman, in hart en nieren. Hij zat graag op de fiets, bij voorkeur een wielrennersfiets. Naar zijn werk fietste hij van Handel naar Boxmeer, om daar de trein te pakken naar Nijmegen. En als die trein weer eens een keer was uitgevallen dan fietste hij gewoon door naar de campus. Niks geen stress, ik kan er verder toch niks aan veranderen, zei hij dan.
Het is moeilijk te bevatten dat Marijn er niet meer is. We zijn dankbaar voor alles wat hij voor ons team en de organisatie heeft betekend. Zijn energie, betrokkenheid en manier van werken zullen nog lang voelbaar blijven.
Onze gedachten gaan uit naar zijn familie, vrienden en iedereen die dichtbij hem stond. Wij wensen hen veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.
Namens het team Connectivity – Information & Library Services - Radboud Universiteit Nijmegen
Ik heb Marijn een aantal keer mogen ontmoeten en was altijd onder de indruk van zijn positieve energie en betrokkenheid.
Veel sterkte gewenst aan familie, vrienden, bekenden en collega's met dit plotselinge verlies.
Veel sterkte gewenst aan familie, vrienden, bekenden en collega's met dit plotselinge verlies.
Op 1 juni 2026
om 10:07 getekend door:
J.e.l.m.e.r. .T.i.e.m.e.s.s.e.n.
Dit is niet ok
om 10:07 getekend door:
J.e.l.m.e.r. .T.i.e.m.e.s.s.e.n.
Ik wil alle vrienden, familie, collega's en iedereen die Martijn lief had veel sterkte wensen met dit verlies. Koester jullie mooie, warme herinneringen aan hem, zodat ze jullie wat troost mogen bieden op de moeilijke momenten.
Op 1 juni 2026
om 9:46 getekend door:
H.i.l.d.e. .v.a.n. .W.a.n.r.o.i.j.
Dit is niet ok
om 9:46 getekend door:
H.i.l.d.e. .v.a.n. .W.a.n.r.o.i.j.
Enorm geschrokken en vol ongeloof het bericht ontvangen. Je was een fijn persoon om mee samen te werken. Altijd vrolijk en bereid om samen verder te kijken dan de standaard oplossing.
Ik wil alle familie, vrienden, en naasten van Marijn veel sterkte en kracht wensen met dit verlies.
Ik wil alle familie, vrienden, en naasten van Marijn veel sterkte en kracht wensen met dit verlies.
Op 1 juni 2026
om 9:31 getekend door:
M.i.c.h.e.l.l.a. .L.o.d.e.w.i.j.k.
Dit is niet ok
om 9:31 getekend door:
M.i.c.h.e.l.l.a. .L.o.d.e.w.i.j.k.
We verliezen en gedreven collega bij wie samenwerken hoog in het vaandel stond. Altijd bereid om mee te denken, geen vraag was te gek.
Sterkte voor familie,naaste omgeving en collega's.
Sterkte voor familie,naaste omgeving en collega's.
Op 1 juni 2026
om 9:00 getekend door:
M.a.r.l.o.e.s.
Dit is niet ok
om 9:00 getekend door:
M.a.r.l.o.e.s.
"Ik weet nog niet of het gaat lukken, maar als we het niet gaan proberen dan gaat er zeker een kans verloren."
Zomaar een werkdag, waarin Marijn zijn gedrevenheid ten toon spreidde. Zijn unieke enthousiasme en gedrevenheid zullen we zeker missen.
k wens zijn familie en dierbaren heel veel kracht, liefde en steun toe in deze moeilijke tijd.
Zomaar een werkdag, waarin Marijn zijn gedrevenheid ten toon spreidde. Zijn unieke enthousiasme en gedrevenheid zullen we zeker missen.
k wens zijn familie en dierbaren heel veel kracht, liefde en steun toe in deze moeilijke tijd.
Op 1 juni 2026
om 8:45 getekend door:
M.a.t.h.e.u. .S.w.a.r.t.j.e.s.
Dit is niet ok
om 8:45 getekend door:
M.a.t.h.e.u. .S.w.a.r.t.j.e.s.
Marijn
Ongeloof en verbijstering vulden me toen ik hoorde dat je bent overleden.
Ik heb twee en een half jaar prettig samengewerkt met jou, waarna ik met prepensioen ging. Je was een opgewekte, positief ingestelde vent die altijd naar oplossingen zocht.
Je laat een groot gat achter. Niet alleen bij de collega’s van de Radboud Universiteit maar vooral bij je naasten.
Mijn condoleances en medeleven gaan dan ook uit naar je naasten en je partner en kinderen in het bijzonder.
Ongeloof en verbijstering vulden me toen ik hoorde dat je bent overleden.
Ik heb twee en een half jaar prettig samengewerkt met jou, waarna ik met prepensioen ging. Je was een opgewekte, positief ingestelde vent die altijd naar oplossingen zocht.
Je laat een groot gat achter. Niet alleen bij de collega’s van de Radboud Universiteit maar vooral bij je naasten.
Mijn condoleances en medeleven gaan dan ook uit naar je naasten en je partner en kinderen in het bijzonder.
Op 1 juni 2026
om 8:33 getekend door:
A.b. .v.a.n. .D.u.r.e.n.
Dit is niet ok
om 8:33 getekend door:
A.b. .v.a.n. .D.u.r.e.n.
Marijn, wat bracht jij een positieve energie mee, en wat had je een mooie kijk op de mensen met wie je werkte. Het is verschrikkelijk dat jij nu gemist moet worden.
Ik wil alle mensen dichtbij Marijn ontzettend veel sterkte wensen.
Ik wil alle mensen dichtbij Marijn ontzettend veel sterkte wensen.
Op 1 juni 2026
om 8:24 getekend door:
L.o.e.s. .H.i.l.h.o.r.s.t.
Dit is niet ok
om 8:24 getekend door:
L.o.e.s. .H.i.l.h.o.r.s.t.
Nog steeds is het moeilijk voor te stellen. Ineens van de een op de andere dag. ik zie hem hier nog met een glimlach door de gangen lopen. Zelfs in onzekere tijden bij de Radboud had Marijn altijd een positieve instelling. "Je kan er toch niks aan veranderen" en "gewoon je best doen, meer kunde toch nie"kwamen geregeld voorbij". In dat opzicht was Marijn voor mij altijd een voorbeeld. Je kon altijd zoveel energie halen uit de kleine dingen. Echt een groot gemis voor ons allen. Heel veel sterkte toegewenst aan familie, vrienden en allen die dicht bij MArijn stonden (en dat waren er veel)
Op 1 juni 2026
om 8:14 getekend door:
R.o.e.l. .H.e.r.m.k.e.n.s.
Dit is niet ok
om 8:14 getekend door:
R.o.e.l. .H.e.r.m.k.e.n.s.
Een enorme schok en ongeloof trokken door ons heen bij het horen van het overlijden van Marijn. Spontaan, oprecht en positief. Zo trokken wij als teamleiders samen op tegen zaken die te groot of te ingewikkeld werden gemaakt. Samen probeerden wij met een positieve blik het werk voor ons en onze collega's zo plezierig mogelijk te maken. Dit moeten we nu zonder jou voortzetten en we gaan je enorm missen.
Ik wens alle mensen die direct om hem heen stonden heel veel sterkte met dit grote verlies.
Ik wens alle mensen die direct om hem heen stonden heel veel sterkte met dit grote verlies.
Op 1 juni 2026
om 7:55 getekend door:
M.a.a.r.t.e.n. .T.r.o.m.p.
Dit is niet ok
om 7:55 getekend door:
M.a.a.r.t.e.n. .T.r.o.m.p.
Er past eigenlijk maar één woord. Verbijstering toen we het verschrikkelijke nieuws van Marijn hoorden.
Marijn heeft van 1998-2006 bij ons op de ICT afdeling gewerkt.
Altijd opgewekt, goed humeur en een ontwapenende lach.
Dit karakter heeft hij niet bij ons geleerd. Dit had hij van nature.
En als ik alle reacties lees dan heeft hij dit karakter ten volle behouden. Mooi om te lezen. Maar tegelijk ook zeer triest...
Als hij naar een gebruiker met een ICT probleem ging was de helft al opgelost op het moment dat hij binnenkwam.
We noemden hem "The Candle".
En nu terugkijkend is dit onbedoeld een perfecte omschrijving geweest en symboliseert het hoe Marijn is.
Want een kaars
- Geeft hoop
- Geeft licht
- Geeft warmte
- Geeft troost
- Geeft sfeer
- Geeft gezelligheid
- Geeft kracht
- Geeft zijn vuur door aan een nieuwe kaars zodat het nooit verloren gaat
Hopelijk zal zo ook het vuur van Marijn doorleven binnen iedereen die hem kent.
Zodat het de nabestaanden de kracht zal geven om dit enorme verlies te verwerken en licht te zien aan het einde van de tunnel.
Sterkte gewenst aan iedereen,.
Afdeling ICT Kingspan Unidek
Marijn heeft van 1998-2006 bij ons op de ICT afdeling gewerkt.
Altijd opgewekt, goed humeur en een ontwapenende lach.
Dit karakter heeft hij niet bij ons geleerd. Dit had hij van nature.
En als ik alle reacties lees dan heeft hij dit karakter ten volle behouden. Mooi om te lezen. Maar tegelijk ook zeer triest...
Als hij naar een gebruiker met een ICT probleem ging was de helft al opgelost op het moment dat hij binnenkwam.
We noemden hem "The Candle".
En nu terugkijkend is dit onbedoeld een perfecte omschrijving geweest en symboliseert het hoe Marijn is.
Want een kaars
- Geeft hoop
- Geeft licht
- Geeft warmte
- Geeft troost
- Geeft sfeer
- Geeft gezelligheid
- Geeft kracht
- Geeft zijn vuur door aan een nieuwe kaars zodat het nooit verloren gaat
Hopelijk zal zo ook het vuur van Marijn doorleven binnen iedereen die hem kent.
Zodat het de nabestaanden de kracht zal geven om dit enorme verlies te verwerken en licht te zien aan het einde van de tunnel.
Sterkte gewenst aan iedereen,.
Afdeling ICT Kingspan Unidek
Op 30 mei 2026
om 21:31 getekend door:
A.d.r.i. .D.o.n.k.e.r.s.
Dit is niet ok
om 21:31 getekend door:
A.d.r.i. .D.o.n.k.e.r.s.
Met veel onbegrip heb ik kennis genomen van het overlijden van Marijn.
Na een hele lange zoektocht heb ik Marijn vier jaar geleden aangenomen als teamleider. Hij was een geschenk uit de hemel. Hij werd snel geaccepteerd door zijn team en beschikte over de nodige kennis voor het complexe universitaire netwerk.
Aangezien ik in december 2022 met prepensioen ben gegaan, heb ik Marijn niet zolang meegemaakt als de meeste collega’s, maar hij is mij altijd positief bijgebleven. De maanden die ik met hem heb meegemaakt was hij altijd opgewekt en positief. Een prettig persoon om samen mee te werken.
Hij is zeker een verlies voor zijn team en de Radboud Universiteit, maar het verlies voor zijn naasten moet enorm zijn. Daarom wens ik iedereen veel sterkte bij deze rauwverweerking.
Gecondoleerd namens Ton Risse.
Na een hele lange zoektocht heb ik Marijn vier jaar geleden aangenomen als teamleider. Hij was een geschenk uit de hemel. Hij werd snel geaccepteerd door zijn team en beschikte over de nodige kennis voor het complexe universitaire netwerk.
Aangezien ik in december 2022 met prepensioen ben gegaan, heb ik Marijn niet zolang meegemaakt als de meeste collega’s, maar hij is mij altijd positief bijgebleven. De maanden die ik met hem heb meegemaakt was hij altijd opgewekt en positief. Een prettig persoon om samen mee te werken.
Hij is zeker een verlies voor zijn team en de Radboud Universiteit, maar het verlies voor zijn naasten moet enorm zijn. Daarom wens ik iedereen veel sterkte bij deze rauwverweerking.
Gecondoleerd namens Ton Risse.
Op 30 mei 2026
om 14:50 getekend door:
T.o.n. .R.i.s.s.e.
Dit is niet ok
om 14:50 getekend door:
T.o.n. .R.i.s.s.e.
Wat een schok om te lezen dat je er niet meer bent. Toen ik jaren als studentreceptioniste aan de balie zat, ben ik vaak beïnvloed geweest door jouw vriendelijkheid en enthousiasme. Altijd en lach en een gezellige praat. Ik wens jouw familie enorm veel sterkte, net als alle vrienden, sportmaten, dierbaren en collega’s.
Op 30 mei 2026
om 10:36 getekend door:
D.e.s.i.r.e.e. .v.a.n. .d.e.r. .B.e.r.g.
Dit is niet ok
om 10:36 getekend door:
D.e.s.i.r.e.e. .v.a.n. .d.e.r. .B.e.r.g.
Wat is dit een ongelooflijk groot en onwerkelijk verlies. Marijn was niet zomaar een teamleider; met zijn warmte, humor, positieve energie en oprechte interesse maakte hij van onze samenwerking iets bijzonders. Het was altijd fijn om met hem te sparren, maar ook om gewoon even te lachen. Ik ga de goede gesprekken en zijn aanwezigheid enorm missen. Bedankt voor alles, Marijn.
Gecondoleerd aan Linda, de kinderen, familie, vrienden en mensen dicht bij je. Heel veel kracht toegewenst in deze moeilijke tijd.
Gecondoleerd aan Linda, de kinderen, familie, vrienden en mensen dicht bij je. Heel veel kracht toegewenst in deze moeilijke tijd.
Op 29 mei 2026
om 16:55 getekend door:
M.a.r.t.i.j.n. .L.e.s.e.m.a.n.
Dit is niet ok
om 16:55 getekend door:
M.a.r.t.i.j.n. .L.e.s.e.m.a.n.
Geschrokken en geraakt door het onverwachte overlijden van Marijn. Een gewaardeerde, integere en positieve collega die enorm gemist zal worden. Mijn gedachten zijn bij zijn familie, vrienden en andere dierbaren. Heel veel sterkte gewenst.
Op 29 mei 2026
om 16:35 getekend door:
E.l.i.s.a.b.e.t.h. .E.l.b.e.r.s.
Dit is niet ok
om 16:35 getekend door:
E.l.i.s.a.b.e.t.h. .E.l.b.e.r.s.
Met ongeloof ontving ik het droevige bericht van je overlijden. Ik vind het moeilijk te bevatten en merk dat het me diep raakt.
Ik denk nog vaak terug aan onze mooie gesprekken en aan de bijzondere persoon die je was. De manier waarop jij werkte, en vooral samenwerkte, maakte veel indruk op mij. Jij zorgde ervoor dat iedereen erbij hoorde, zich gezien voelde en van waarde was.
Bij jou stond de mens, of beter gezegd: de persoon, altijd centraal. Dat was echt jouw superkracht. Je zag en begreep iedereen zoals diegene was.
Ik wens alle nabestaanden heel veel sterkte met dit grote verlies. Je zult gemist worden.
Ik denk nog vaak terug aan onze mooie gesprekken en aan de bijzondere persoon die je was. De manier waarop jij werkte, en vooral samenwerkte, maakte veel indruk op mij. Jij zorgde ervoor dat iedereen erbij hoorde, zich gezien voelde en van waarde was.
Bij jou stond de mens, of beter gezegd: de persoon, altijd centraal. Dat was echt jouw superkracht. Je zag en begreep iedereen zoals diegene was.
Ik wens alle nabestaanden heel veel sterkte met dit grote verlies. Je zult gemist worden.
Op 29 mei 2026
om 16:21 getekend door:
S.v.e.n. .d.e. .R.i.d.d.e.r.
Dit is niet ok
om 16:21 getekend door:
S.v.e.n. .d.e. .R.i.d.d.e.r.
Het is nog steeds niet te geloven dat Marijn er niet meer is. Hij was voor mij meer dan een collega. We hadden altijd goede gesprekken, die eigenlijk bijna nooit over werk gingen. De oprechte interesse en aandacht die hij voor anderen had was goud waard
Ik heb zoveel aan hem gehad de afgelopen jaren en ik ga zijn positiviteit en sprankelende persoonlijkheid ontzettend missen.
Heel veel sterkte aan iedereen die hem moet missen
Ik heb zoveel aan hem gehad de afgelopen jaren en ik ga zijn positiviteit en sprankelende persoonlijkheid ontzettend missen.
Heel veel sterkte aan iedereen die hem moet missen
Op 29 mei 2026
om 15:49 getekend door:
D.a.a.n. .N.i.j.e.n.h.u.i.s.
Dit is niet ok
om 15:49 getekend door:
D.a.a.n. .N.i.j.e.n.h.u.i.s.
Het is nog steeds niet te bevatten dat je niet meer met ons bent. Marijn, wat was jij een oprechte, gezellige collega en teamleider. Je had geduld, stond open voor ideeën en kon altijd wel ergens het positieve van inzien. Zonder jouw energie is het te stil in het Forum.
Gecondoleerd aan alle familie, vrienden en mensen dicht bij je. Ik wens hun veel kracht toe in deze moeilijke tijd.
Gecondoleerd aan alle familie, vrienden en mensen dicht bij je. Ik wens hun veel kracht toe in deze moeilijke tijd.
Op 29 mei 2026
om 15:22 getekend door:
T.y.c.h.o. .S.i.e.b.e.l.
Dit is niet ok
om 15:22 getekend door:
T.y.c.h.o. .S.i.e.b.e.l.
Gecondoleerd met dit ongelooflijke verlies. Wat degenen zeggen die mij voorgingen, het is allemaal waar, zo was Marijn en zal hij in onze herinnering blijven. Heel veel sterkte en mijn grote medeleven voor alle nabestaanden.
Op 29 mei 2026
om 14:45 getekend door:
T.h.e.o. .R.o.u.s.c.h.o.p.
Dit is niet ok
om 14:45 getekend door:
T.h.e.o. .R.o.u.s.c.h.o.p.
Soms als ik nadenk over het leven,
denk ik: wat kan het toch oneerlijk zijn!
Marijn zal gemist worden, maar de positieve impact die hij had, zal zeker blijven bestaan.
Mijn gedachten zijn bij de familie.
denk ik: wat kan het toch oneerlijk zijn!
Marijn zal gemist worden, maar de positieve impact die hij had, zal zeker blijven bestaan.
Mijn gedachten zijn bij de familie.
Op 29 mei 2026
om 14:00 getekend door:
s.y.l.v.i.a. .H.o.l.l.a.n.d.e.r.
Dit is niet ok
om 14:00 getekend door:
s.y.l.v.i.a. .H.o.l.l.a.n.d.e.r.
Marijn, wat zijn we geschrokken toen we hoorden van jouw overlijden. En wat een enorm gat laat je achter in ons midden. Want toen je vier jaar geleden bij ons kwam als de nieuwe teamlead Connectivity, kwam je ook binnen als de gezellige, vrolijke en goedlachse nieuwe collega die we allemaal snel leerden kennen. Vol brabantse gezelligheid en vol humor. Los van je inhoudelijke kennis en werk, zijn die gezelligheid en humor dat wat we het meest gaan missen. Het is een stuk stiller geworden en die stilte is alles behalve leuk.
Marijn, ik ben er van overtuigd dat jij bij je lief, je kinderen, je familie, vrienden en iedereen die je kende een nog veel groter gat achterlaat dan hier op het Forum. Ik wens hen dan ook allemaal heel veel kracht toe in deze moeilijke dagen en de tijd die komen gaat.
Dank voor wie je was, en dank voor je collegialiteit.
Ramon Wolfs
Collega Network Operations Center
Marijn, ik ben er van overtuigd dat jij bij je lief, je kinderen, je familie, vrienden en iedereen die je kende een nog veel groter gat achterlaat dan hier op het Forum. Ik wens hen dan ook allemaal heel veel kracht toe in deze moeilijke dagen en de tijd die komen gaat.
Dank voor wie je was, en dank voor je collegialiteit.
Ramon Wolfs
Collega Network Operations Center
Op 29 mei 2026
om 13:26 getekend door:
R.a.m.o.n. .W.o.l.f.s.
Dit is niet ok
om 13:26 getekend door:
R.a.m.o.n. .W.o.l.f.s.
Dit register is aangemaakt door:
Ciprian Jitaru
op 28 mei 2026
en blijft zichtbaar tot:
28 juli 2026
Contact met beheerder >
Ciprian Jitaru
op 28 mei 2026
en blijft zichtbaar tot:
28 juli 2026
Contact met beheerder >
Contact met Ciprian Jitaru:
Een blijvende herinnering aan: